RC modellek

Ez a blog az RC modellezésről szól. Szeretném az alapoktól kezdve összegyűjteni a hasznos információkat, tudnivalókat erről a tuti hobbiról.

Szavazás

Friss topikok

  • Paco Modell: Sziasztok Szívesen segítünk minden modellezést kedvelőnek, vagy érdeklődőnek. Ha kérdésed van ford... (2017.04.09. 22:10) A rádióirányítású modellek fejlődése
  • Andrea Szappanos: Aki szeretné bővíteni az RC hajó gyűjteményét vagy alkatrészeket vásárolna, annak van egy nagyon j... (2013.07.14. 11:01) Mit is jelent az RC modellezés?
  • Andrea Szappanos: Szia, én Rc autókat szoktam rendelni, mégpedig innen: shop.modell.hu/rc-auto.html. Itt a vevőszolg... (2013.07.14. 10:58) A modellezés
  • Patris: P.s.: rcoffroad.pecsielet.hu/ Ezt nem láttam a listában. Ahogy a www.nemesikle.hu -t sem. Ezek ... (2010.08.26. 08:06) A pályák megközelítése
  • Rcmodellezes.blog: A hiba javítva a képen, köszi hogy szóltál öcskös!! Én is remélem, hogy egyszer eljutok oda, hogy ... (2007.12.19. 20:22) Az RC-modellek tömegtermelése, fő csoportjai

Utolsó kommentek

  • Paco Modell: Sziasztok Szívesen segítünk minden modellezést kedvelőnek, vagy érdeklődőnek. Ha kérdésed van ford... (2017.04.09. 22:10) A rádióirányítású modellek fejlődése
  • Andrea Szappanos: Aki szeretné bővíteni az RC hajó gyűjteményét vagy alkatrészeket vásárolna, annak van egy nagyon j... (2013.07.14. 11:01) Mit is jelent az RC modellezés?
  • Andrea Szappanos: Szia, én Rc autókat szoktam rendelni, mégpedig innen: shop.modell.hu/rc-auto.html. Itt a vevőszolg... (2013.07.14. 10:58) A modellezés
  • Patris: P.s.: rcoffroad.pecsielet.hu/ Ezt nem láttam a listában. Ahogy a www.nemesikle.hu -t sem. Ezek ... (2010.08.26. 08:06) A pályák megközelítése
  • Patris: Szia! Csak azért írok, hogy tudd, nem vagy egyedül, és úgy gondolom, hogy kell egy ilyen blog, am... (2010.08.26. 08:03) A pályák megközelítése
  • Utolsó 20

Linkblog

A modellezés

2007.10.23. 10:43 RC-blog

"Örök gyermekek vagyunk, s mindig új játékok után loholunk."
Anatole France

Hogy miért kezdtem el az RC modellezésről Blogot írni?

Egyszerűen csak azért, mert megtetszett ez a hobbi. És talán mert már gyerekkorom óta elvarázsolnak a mechanikus, és elektronikus szerkentyűk.

Régen csak a lego volt, meg a kisautók, amikkel próbáltam lefoglalni magam, aztán mivel összeszerelt állapotukban már meguntam őket, ezért elkezdtem a komolyabb cuccokat is miszlikre aprítani, mint a walkman-t, meg a biciklit. Persze nem mindig sikerült működőképes állapotba visszahozni őket, de legalább megtanultam, mi mitől működik benne.
Aztán később sokat szerelgettem faterral a fűnyírók négyütemű motorjait, aztán meg lett egy Trabim, (akinek volt, az úgyis tudja mennyi bütyköléssel jár egy ilyen NDK-s csodagép), szóval ezeken tanultam meg, hogyan is működik a 2 és 4 ütemű motor.
A mai napig is örömmel bütykölgetem az autómat (ami már nem a Trabi :) ), és a hasonló dolgokat.

Tehát minden érdekel ami zümmög, vagy berreg, így szerettem bele az RC modellekbe is.
Először a Balaton partján láttam közelről távírányítású off-roadokat, a következő élmény pedig a Pláza parkolóban közel 2 méter magasra ugrató modellek látványa volt.

Szerintem ez egy kitűnő hobbi, bárki űzheti, nincsenek korlátok, (legfeljebb a pénztárca), és mivel mindig alakíthatjuk, barbálhatunk valamit a modellünkön, ezért megunhatatlan.


Idézet Bogdán Endrétől:

A modellezés talán az egyik legszórakoztatóbb hobbi, amit fiatalok, és az idősebbek is ugyanazzal a lázzal űznek.

A modellezés már évtizedek óta az egész világon elterjedt technikai alapsportág. Amellett hogy kiváló kikkapcsolódás,kitűnően fejleszti a kézügyességet,kreativitást,általános és specifikus műszaki érzéket,megfigyelő és problémamegoldó képességet,esztétikai érzéket.

Kortalan sport. 8 -10 éves korban már elkezdhető és az életkorhoz, tehetséghez, igényekhez, lehetőségekhez választott szakterületeivel - kategóriáival, azokat váltva, akár élete alkonyáig nyújthatja az alkotás örömét, jelenthet életutat meghatározó - kiteljesítő örömforrást.

A modellezés, művelőjét megtanítja a kudarcok elviselésére és a sikerek megélésére is. A nemzetközi szinten is eredményesen versenyzők gyakran vesznek igénybe tudományos ismereteket, alkalmaznak csúcstechnológiát. Számos találmány származik modellezőktől (pl.: a modern 2 ütemű motorok vezérlése, - kipufogó rendszere, egy amerikai modellező találmánya - ma már az egész világon használják!)

A “világjáró” nemzetközi versenyeken szereplő modellezők nagyon sokan beszélnek, legalább kommunikációképesen (“konyhanyelven”) idegen nyelveket. Jellemzően angolul és (vagy) németül.A modellezők között nincsenek drogfogyasztók!
A két tevékenység kizárja egymást!
A társadalmi átlagnál jóval kisebb az italfogyasztók és a dohányosok aránya is!


forrás: (Bogdán Endre)

3 komment

Címkék: modell hobbi modellezés rc

A bejegyzés trackback címe:

https://rcmodellezes.blog.hu/api/trackback/id/tr78204620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zotya64 · http://www.internetes-penzkereses.com/index.htm 2007.12.10. 21:04:29

Nagyon tetszik a blogod, nagyon szakszerűen vezeted le a témát, és nagyon nagy kedvem lenne ez alapján ehhez a hobbihoz, bárcsak az időm is engedné. Igazán kedvet tud csinálni olyanoknak is mint én, aki soha nem foglalkozott mégcsak hasonlóval sem.
Kiérezni az egész mondanivalódból, hogy igazán szereted azt, amiről itt írsz, igazi szakértője vagy a témának, ezért nagy segítséget fogsz tudni nyújtani a téma iránt ugyan érdeklődő, de kevésbé jártasabbak számára.
Gratulálok a blogodhoz!
Üdv:
zotya

Shippy 2009.02.17. 11:21:54

Nekem még csak most fordult a figyelmem a modellezés felé. Egyelőre még csak egy kis mikro helikopterem van, de örömmel játszadozom vele. Nem tudom, hogy lehet-e kérdést feltenni. Ha esetleg írnál arról, vagy adnál egy linket azzal kapcsolatosan, hogy hol tudhatnék meg többet azzal kapcsolatban, hogy például a csatornák száma mit jelent. gondolok arra, hogy egy rc helikopter 2, 3 vagy esetleg 4 csatornás. Hol tudnék utána nézni mindezeknek és még más alap fogalmaknak, amik a modellezéssel kapcsolatosak?
Köszönöm,
Shippy

Andrea Szappanos 2013.07.14. 10:58:35

Szia, én Rc autókat szoktam rendelni, mégpedig innen: shop.modell.hu/rc-auto.html. Itt a vevőszolgálattól is lehet bátran kérdezni, ha valami nem világos a kiszemelt termékekkel kapcsolatban, és ahogy láttam van itt RC repülőtől helikopterig minden! :)
süti beállítások módosítása